„RECUPERARE-RECICLARE-REFOLOSIRE… DE ZIUA PĂMÂNTULUI”

Având în vedere faptul că protejarea planetei noastre a devenit o problemă care trebuie să ne preocupe pe toţi – adulţi, adolescenţi şi copii -, iar școala trebuie să transforme sentimentele elevilor în convingeri şi deprinderi de protecție a mediului înconjurător, întrucât deteriorarea acestuia are efect asupra sănătăţii tuturor, periclitând chiar existenţa generaţiilor viitoare, în perioada 18 martie-19 aprilie, în școala noastră s-a derulat proiectul „RECUPERARE-RECICLARE-REFOLOSIRE… DE ZIUA PĂMÂNTULUI”.

Activitățile desfășurate au urmărit formarea unei atitudini responsabile şi active pentru gestionarea şi ocrotirea mediului înconjurător, în vederea menţinerii echilibrului ecologic și a dezvoltării durabile:

1.Confecționare ghivece pentru flori și ținute pentru ecoparadă din materiale reciclabile (18-29 martie).

2.Realizarea spațiului verde „Oaza din Cerchez” (1-5 aprilie).

3.Concurs de fotografie și expoziție „A doua față a Bucureștiului” (8-12 aprilie).

4.„Eco-parada 2019”, ediția a II-a (15-19 aprilie).

Organizatorii au avut ca obiective:

-Educarea elevilor în spiritul respectării valorilor şi calităţii mediului înconjurător.

-Dezvoltarea creativităţii prin desfăşurarea unor activităţi menite să formeze o atitudine responsabilă în vederea ocrotirii mediului înconjurător.

-Realizarea unui schimb de idei între elevi și cadrele didactice participante în privința reciclării materialelor.

-Conştientizarea şi sensibilizarea faţă de problemele mediului.

-Deprinderea tinerilor de a fi cooperanţi, toleranţi, de a avea iniţiativă şi de a-şi crea relaţii de prietenie, colaborare şi competiţie.

1.Confecționare ghivece pentru flori și ținute pentru ecoparadă din materiale reciclabile (18-29 martie)

Pentru finalizarea activităților pe care ni le-am propus a fost nevoie de multă muncă. Poate că pare simplu să realizezi un spațiu verde, o expoziție sau o paradă, dar nu este chiar așa. Este nevoie de … multă răbdare, ambiție și determinare. Pregătirea activităților a început cu aproape două săptămâni înainte. Au fost confecționate ghivece, ronduri, ținute pentru ecoparadă din materiale refolosibile, care au fost recuperate și pregătite pentru refolosire. Vă prezentăm transformarea unor anvelope aruncate la gunoi… în ronduri de flori.

2.Realizarea spațiului verde „Oaza din Cerchez” (1-5 aprilie)

Ideea a plecat de la un profesor talentat. Într-o zi… doamna profesoară de educație fizică, Anca Bratu, a propus coordonatorilor cercului „Valahia” o activitate interesantă. „Ce-ar fi dacă în curtea interioară am realiza un spațiu de odihnă și relaxare pentru elevi?”.

Și ideile au venit rapid… „să folosim materiale reciclabile”… „să cerem sprijinul Primăriei”… „de ce nu am face o activitate mai amplă pentru a sărbători Ziua Pământului, în care să includem și realizarea spațiului verde?”…

Așa a apărut „Oaza din Cerchez”. Ideea a fost prezentată doamnei directoare Adi-Nicoleta Crăciun. Nu numai că a fost de acord, dar a sprijinit realizarea proiectului implicând o mare parte din personalul școlii în activitate. Au fost recuperate materiale pentru construirea unor bănci, pentru realizarea unui suport pe care să prindem ghivecele cu flori. Au fost construite băncile și suportul, amplasat apoi cu mare grijă, pentru a nu se produce vreun accident în caz de furtună de exemplu… Toate aceste lucruri nu puteau fi făcute de elevi. De aceea, trebuie să arătăm că se poate realiza orice dacă știm să colaborăm, dacă punem fiecare umărul la sprijinirea unor idei, dacă utilizăm ceea ce știm să facem mai bine în folosul întregii școli. Dar… și elevii trebuie să învețe ce înseamnă munca, ce înseamnă respectul pentru cei care muncesc și realizează proiectele care schimbă încet încet imaginea școlii.

La realizarea spațiului numit „Oaza din Cerchez” au lucrat două clase. Practic, a fost o întrecere între clasele a XI-a C și a XI-a D, începută cu un concurs gastronomic și continuată cu această amenajare.

De ce aceste două clase? Pentru că majoritatea sunt membri ai cercului „Valahia”, pentru că se pregătesc să devină tehnician în gastronomie (clasa a XI-a D – care a câștigat etapa „Mărțișoare culinare”) și tehnician în hotelărie (clasa a XI-a C – care a câștigat etapa de amenajare) sau … poate pentru că au diriginți care nu încurajează lenevia, astfel încât le propun elevilor activități diverse… menite să îi pregătească pentru viață?

Oricare ar fi explicația, trebuie să lăudăm perseverența cu care au lucrat elevii. Din fotografiile prezentate vă puteți da seama că nu a fost tocmai ușor să ajungă la rezultatul final.

Am primit și un ajutor important de la Centrul Cultural și de Tineret „Ștefan Iordache” al sectorului 5, care ne-a oferit toate plantele sădite în oază. Și nu au fost puține…

3.Concurs de fotografie și expoziție „A doua față a Bucureștiului” (8-12 aprilie)

Am încercat să dezvoltăm creativitatea elevilor, dar și atitudinea responsabilă față de mediul înconjurător nu numai prin confecționarea din materiale reciclabile a ghivecelor și rondurilor pentru flori, a ținutelor pentru ecoparadă, ci și prin organizarea Concursului de fotografie „A doua față a Bucureștiului”.

Au participat elevi din clasele a X-a A, a XI-a B, a XI-a D, a XI-a E, care au realizat 18 fotografii ce surprind aspecte negative din mediul înconjurător bucureștean. Juriul a fost compus din doamna profesoară de biologie, Gabriela Teoderoiu, și elevii Ioana Tudor, Cristi Mata, Florin Cernăuțeanu, Nicole Pîrvulescu, Ștefan Diac, Ion-Silviu Mânzu (clasa a XII-a C).

Au obținut:

PREMIUL I – Liliana Tuli (clasa a XI-a E)

PREMIUL II – Cristian Nicolau (clasa a XI-a E)

PREMIUL III – Ionuț Turcu (clasa a X-a A)

dav

MENȚIUNE – Andreea-Cătălina Iurcu (clasa a XI-a D)

Fotografiile sunt expuse la etajul I.

4.„Eco-parada 2019”, ediția a II-a (15-19 aprilie)

„Eco-parada 2019” a fost mult mai bine organizată decât anul trecut și pentru asta trebuie să le mulțumim doamnei profesoare Roxana Ureche, precum și elevilor clasei a XI-a E. Ediția a II-a a fost prezentată cu mult stil de Diana Stroe și Petrică Ioniță (clasa a XI-a E).

Juriul a fost alcătuit din reprezentantul Primăriei sectorului 5 și reprezentanții școlii noastre, prof. Andora-Evelina Simina în calitate de consilier educativ a reprezentat echipa managerială a colegiului, prof. Eugenia Rădoi a fost reprezentantul cadrelor didactice, iar Amalia Dragomir a reprezentat elevii.

Au participat 11 creații realizate din materiale refolosibile:

1. „O apariție de șah-mat” prezentată de Mihaela-Teodora Ghimiș (clasa a X-a E)

2. „Visul unei nopți de vară” realizată de Anamaria-Mihaela Colța (clasa a X-a A)

3. „Paris mille neuf cent quarante” prezentată de Alina-Georgiana Guță (clasa a XI-a E)

4. „Queen of the night” realizată de Ioana-Andreea Bălăneanu (clasa a XI-a C)

5. „It’s my party” prezentată de Cristina-Georgiana Socol (clasa a XI-a C)

6. „Love is in the air” adusă în prim plan de Claudia-Alexandra Constantinescu (clasa a XI-a C)

7. „I feel blue” prezentată de Andreea-Cătălina Iurcu (clasa a XI-a D)

8. „Culori la puterea a treia” realizată de Georgiana-Nicoleta Vlad (clasa a XI-a D)

9. „Vârtej de culoare” creație prezentată de Georgiana Nicolae (clasa a X-a B)

10. „Season in the sun” prezentată de Adriana Dobre (clasa a XI-a E)

11. „Red Bull” creație prezentată de Cristian Dumitru (clasa a XI-a F)

Premiile acestei ediții:

LOCUL I:  Alina-Georgiana Guță (clasa a XI-a E)

LOCUL II:  Georgiana-Nicoleta Vlad (clasa a XI-a D)

LOCUL III:  Cristian Dumitru (clasa a XI-a F)

MENȚIUNE:  Adriana Dobre (clasa a XI-a E)

Nu putem trece cu vederea ajutorul dat de doamnele profesoare Adriana Vasile, Anca Bratu, Vasilica Stan, Eugenia Rădoi, Andora-Evelina Simina, care fie că au sprijinit realizarea ținutelor, au aranjat sala de prezentare sau au asigurat jurizarea, au contribuit la realizarea cu succes a acestei activități. Mulțumim și domnului inginer de sistem Constantin Muntean pentru asigurarea condițiilor tehnice. Cele mai multe mulțumiri le-au primit probabil reprezentanții Primăriei Sectorului 5 pentru premiile oferite participanților.

Felicitări tuturor!

După cum puteți constata… este nevoie de idei, colaborare și ajutor pentru ca orice proiect să ne facă școala mai frumoasă și elevii mai buni.